2015. május 16., szombat

Mákos-kókuszos krémes

                                                                                 

Hozzávalók:
tészta:
3 tojásfehérje
csipet só
10 dkg. kristálycukor
7,5 dkg darált mák
4 dkg kókuszreszelék
1,5 evőkanál liszt
1 mk. sütőpor
krém:
3 tojássárgája
3,5 evőkanál cukor
1 cs vaníliacukor
3 dl tej
3 evőkanál liszt
12,5 dkg vaj
tetejére:
négyszögletes háztartási keksz/kb.15 dkg/
krém+1 evőkanál presszókávé
kókuszreszelék
*
Elkészítése: Tojásfehérjét a pici  sóval kemény habbá felvertem , mikor már kemény volt a hab akkor tettem hozzá a mákot, kókuszreszeléket majd végül a liszttel elkevert sütőport. Összekevertem jól az egészet és egy kisméretű tepsibe öntöttem amit előtte sütőpapírral béleltem ki. Előmelegített sütőben 200 fokon 15' sült majd hagytam teljesen kihűlni.  A krémhez: tojássárgáját  a kétféle cukorral  fehéredésig kevertem  a lisztet a tejjel csomómentesre kevertem és hozzátettem a cukros keveréket  amivel alacsony hőfokon  állandó keverés közben besűrítettem . Mikor már teljesen kihűlt akkor kevertem hozzá a vajat. Ezt a krémet kentem rá a tésztára elsimítottam majd szögletes keksszel borítottam be . Kevés krémet meghagytam amihez   előzőleg lefőzött erős presszókávéból 1 evőkanállal  belekevertem és ezzel kentem be a kekszet majd kókuszreszelékkel szórtam be. Ezután hűtőbe tettem csak másnap szeleteltem fel. 
Ui: Ajánlom figyelmetekbe ezt a krémet mert igen finom!  Kávé nélkül is finom jó az állaga  jobb mint egy pudingból készült krém,  de mikor ezzel a kevés kávéval ízesítettem annyira finom íze lett!!
Jó étvágyat kívánok !

1 megjegyzés:

Hankka írta...

Nagyon jól néz ki és nagyon jól hangzik a recept, tényleg finom lehet! :)