2015. június 15., hétfő

Csalamádé téli napokra

Régi jól bevált csalamádé receptem van ami blogomban is szerepel. Most mégis elcsábultam  mikor megláttam a Nők lapja Konyha júniusi számában ezt , el is készítettem  kicsit kihagytam belőle kicsit hozzátettem:-)
                                                                              
Hozzávalók:
1 kg  fehér káposzta
1 kg vöröshagyma
1 kg fehér paprika
1 kg uborka
10 dkg só
30 dkg cukor
5 dl 10 %-s ecet
5 dl víz
1 teáskanál szalicil
tettem hozzá  még szemes borsot,koriandert,köménymagot
csipetnyi citromsavat
*
Elkészítése: Hozzávaló zöldségeket megtisztítottam és feldaraboltam  káposztát vékonyra, hagymát karikára, paprikát szintén karikára , uborkát alapos sikálás  után gyalultam le. Nagy fazékba tettem az egészet  az ecetet  és vizet összeöntöttem hozzátettem a fűszereket elkevertem és ráöntöttem az összevágott zöldségekre átforgattam  letakartam egy konyharuhával és másnapig hagytam  az edénybe. Másnap az előkészített üvegekbe pakoltam  lekötöttem és  hagytam  kicsit még az asztalon pihenni  kb. 1/2 órát ezután tettem a "téli pihenő helyükre" ! Ebből a mennyiségből 6 üveggel lett !

4 megjegyzés:

Katalin írta...

Finom kehet, nagyon szeretem a csalamádét :-) Nekünk is megvan a " saját" receptünk, az mézzel készül :-)

Csigabige írta...

Nagyon szeretem a csalamádét, annyira jól néz ki a tiéd is! Nálam nem érné meg a telet :)

Éva írta...

Nem kellett felfőzni a levet?

Éva írta...

Katalin majd megnézem azt a mézes receptet is :)
Csigabige finom is tud lenni. Később kezdjük el enni így kitart:)
Éva nem szoktam felfőzni.