2015. július 29., szerda

Tárkonyos zöldségleves

                                                                              
Hozzávalók:
fehérrépa
sárgarépa
zeller
karalábé
kis fej vöröshagyma
kevés olaj
2 db krumpli
maroknyi zöldborsó
fűszerek:só, bors, pirospaprika, csípős paprika tárkony
tejföl
*
Elkészítése: Zöldségek ízlés szerinti mennyiségből . Megtisztítottam a zöldségeket feldaraboltam . Felforrósított olajba szórtam a megtisztított és kockára vágott vöröshagymát majd hozzátettem a zöldségeket is és együtt dinszteltem. Megszórtam borssal és pirospaprikával  felöntöttem vízzel  sóztam és hagytam főni. Mikor már kezdett puhulni a zöldség akkor tettem hozzá a megpucolt felkockázott krumplit és a borsót. Kicsit főztem majd tejfölben elkevertem 1 evőkanálnyi lisztet ezzel habartam be a levest és ekkor szórtam bele a tárkonyt. Most kivételesen  kevés kis kocka tésztát is szórtam a levesbe és  készre főztem. Mielőtt levettem volna a tűzhelyről 1 evőkanálnyi tárkonyecetet öntöttem a levesbe.
Tárkonyecetet házilag lehet készíteni az elmúlt évben próbáltam ki!
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: