2015. augusztus 28., péntek

Túróval töltött zsemle

                                                                           
Hozzávalók:
zsemle
tej
cukor
margarin
25 dkg túró
1 db tojás
kevés reszelt citromhéj
mazsola
*
Elkészítése:(Ebben a régi szakácskönyvemben mennyiség nincs megadva.Leírom hogy én mennyiből készítettem) 2 dl tejbe tettem 2 evőkanál cukrot 2 dkg margarint felmelegítettem. A zsemlének/4 db/ (mivel elég laposak a mostani zsemlék ) csupán felső részét vágtam le belsejét kiszedtem. A túrót villával összetörtem tettem hozzá kevés reszelt citromhéját és áztatott mazsolát a receptben ezek nem szerepeltek de gondoltam ettől csak még jobb lehet. 2 evőkanál cukrot, a tojás sárgáját  és mokkáskanál vaníliacukrot kavartam még hozzá és végül a tojás fehérjét felvertem és azt is hozzákevertem.  Az elvágott zsemléket megmártottam a már kihűlt tejben  margarinnal kikent jénai tálba pakoltam és a tölteléket belekanalaztam. Előmelegített sütőben 180 fokon 20' sütöttem , mikor kiszedtem  gondoltam a fahéj csak jó  lehet rá ezért megszórtam vele. Nagyon finom ! Borsóleves után egy darab töltött zsemle elég is volt!
Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

Anita írta...

Hát ez nagyon ötletes desszert, nagyon tetszik.en is kipróbálom. szeretem az olyan desszerteket, melyek nem igényelnek hosszú elkészítést.egyszerű és nagyszerű.

Éva írta...

Anita Veress örülök hogy tetszik ez valóban könnyen elkészíthető és finom laktató!