2015. szeptember 6., vasárnap

Paradicsompüré házilag /téli napokra

Gondolkodtam milyen nevet adjak neki, de nem paradicsomlé  mivel ez sűrű ! Nagyobbik lányoméknál bő termés volt  paradicsomból  és szerettem volna  ebből a finom ízből még  az eddig eltett lecsón kívül is  elraktározni a téli napokra, így született meg ilyen kivitelben:)  Remélem jó lesz?
                                                                               
Hozzávalók és elkészítése: /mennyiséget  nem írok/ Paradicsomokat   megmostam megtisztítottam  és négyfelé vágtam.  Fazékba tettem szórtam rá sót  egészen kevés  vizet öntöttem rá és addig főztem még a paradicsomok  kezdtek szétesni. Ekkor levettem a tűzhelyről turmixoltam  és  visszatettem  őrölt borsot szórtam  hozzá és addig főztem még kezdett sűrűsödni ekkor fél mokkáskanál szalicilt  szórtam a tetejére átkavartam és az előre elkészített üvegekbe szedtem. Az üveg tetejére fóliát raktam és lefedtem a csavaros fedéllel. Letakartam és másnapig hagytam dunsztba majd címkéztem az üvegeket. Nagyon finom ízre is és állagra is jó sűrű lett, nem turmixoltam sokáig így kis darabka paradicsomok is találhatók benne. Egyszerű az elkészítése és arra gondoltam ha majd a lecsóm már kezd elfogyni  akkor csupán pár hagyma és paprika  kell csupán ebből a paradicsomból  rákanalazok és kész a finom lecsó!  Szerintem  bármilyen ételhez fogom tudni használni ahol paradicsompürét használok:)
 Ha van kertedben sok paradicsom érdemes kipróbálni ! 
Téli napokra!
                                                                            

Nincsenek megjegyzések: