2015. október 22., csütörtök

Foszlós citromos-mákos kalács

Meglátni Erikánál és  megszeretni majd pár nap múlva elkészíteni:) Ilyen sorrendben történt!
                                                                           


Hozzávalók.
tésztához:
30 dkg liszt
3 evőkanál cukor
2,5 dkg élesztő
1,5 dl tej
10 dkg margarin
2 db tojássárgája
1/2 citrom leve+reszelt héja
csipet só
töltelék:
25 dkg darált mák
7 dkg cukor
1,5 dl tej
2 evőkanál méz
3 dkg mazsola
1 citrom reszelt héja
tetejére:
tojássárgája pici  vízzel elkeverve
*
Elkészítése:Tésztához az élesztőt kevés langyos tejbe morzsoltam tettem hozzá kevés cukrot és lisztet hagytam felfutni.  A kimért  liszthez öntöttem az felfutott élesztőt  a többi hozzávalóval együtt és bedagasztottam a tésztát, apránként tettem hozzá az olvasztott margarint . Letakarva hagytam a tésztát duplájára kelni  kb. 40' pihentettem. Ezalatt elkészítettem a tölteléket . A mák kivételével  az összes hozzávalót edénybe tettem felforrósítottam majd tűzhelyről levettem és a mákot elkevertem benne. A tésztát  gyúrótáblára borítottam ahol kétfelé vettem egyenként kicsit átgyúrtam majd a tésztát egyenként  kinyújtottam téglalap formára és megkentem a töltelék felével  és feltekertem mint a bejglit. A tészta másik felét szintén ilyen formán készítettem el majd a két rudat összefontam.  A tepsit amiben sütöttem margarinnal kikentem liszttel beszórtam és ebbe tettem bele a tésztát amit 15' pihentettem majd  1 db tojássárgájához kevertem pici vizet és ezzel kentem meg a tésztát. Előmelegített sütőben 180 fokon 40' sütöttem.! Kicsit megrepedt de az ízén ez semmit nem változtatott nagyon finom lett!
                                                             Jó étvágyat kívánok!

4 megjegyzés:

Katalin írta...

De finom lehet ilyen sok töltelékkel!

Kritti írta...

Köszönöm szépen:) Biztosan nagyon finom :)

Vicuska írta...

Évuska, óóó, ez nálam is szerelem első látásra! Máris sütném, enném :)

Éva írta...

Katalin nagyon finom!
Kritti egészségedre! Ha megsütöd megtudod mennyire finom!
Vicuska én is így voltam vele ! Mikor elkészült alig vártam hogy kihűljön, még egy kicsit langyos is volt befaltam és úgy elteltem vele hogy másnap már nem is kívántam! Ilyenkor szokott a mélyhűtőben landolni mivel férjuram is egy szelettel beéri:-))