2015. november 26., csütörtök

Teljeskiőrlésű lisztből kifli/zsemle

                                                                    
Hozzávalók:
6 db péksüteményhez vagy egy veknihez
35 dkg teljes kiőrlésű liszt
2 db kefir
2 dkg élesztő
1,5 kávéskanál só
1 evőkanál olaj
kb.1/2 kefires pohár langyos víz
😊
Elkészítése:Tálba kimértem a lisztet közepébe mélyedést csináltam és belemorzsoltam az élesztőt amire kevés kefirt öntöttem és kicsit elkevertem. Hagytam  kevés ideig pihenni, majd a többi hozzávalót is belekevertem  dagasztottam annyi folyadékkal hogy közepesen kemény tésztát kapjak. Lefedtem és 2 órára hűtőbe tettem. Mikor kivettem kicsit átgyúrtam a tésztát és elosztottam 6 felé egyenként megformáztam a kiflikhez kicsit elnyújtottam és feltekertem . Sütőpapírral borított tepsire tettem és 3/4 órát letakarva pihentettem ekkor már szobahőmérsékleten. Ezután tetejüket langyos vízzel átkentem és szezámmagot szórtam rá. Előmelegített sütőben 200 fokon 20' sütöttem. / Lehet hogy azért repedt meg mert vizeztem?/😋 
A receptet innen hoztam.
Jó étvágyat!

1 megjegyzés:

Bridge írta...

Hát, előfordul, hogy kelnie kellene még a tésztának, és úgy kerül a sütőbe, és azért reped. Meg ha megszárad a külseje még kelesztéskor, de egyébként, ha reped is, mi történik? Megesszük. :)