2016. január 7., csütörtök

Félbarna zsemle

A félbarna cipó után gondoltam kipróbálom zsemlének megformázva  kevés változtatással !
                                                                             
Hozzávalók:
15 dkg finomliszt BL 55
10 dkg teljes kiőrlésű
1 dkg élesztő
fél mk só
1 evőkanál olaj
1,5-2 dl tej+ víz keveréke
szezám-lenmag
😊
Elkészítése:Kevés langyos folyadékba morzsoltam az élesztőt pici cukorral és liszttel.Mikor felfutott  a kétféle liszt keverékébe öntöttem a többi hozzávalóval együtt és bedagasztottam. Letakarva hagytam pihenni 15' majd ismét átgyúrtam a tésztát és elosztottam 5 felé. Egyenként  megformáztam  és egy kisebb tepsibe sütőpapírt tettem ebbe raktam a tésztát  pihenni kb. 30' Előmelegítettem a sütőt 220 fokra. A tészta tetejét kicsit langyos vizes ecsettel átkentem és magokat szórtam rá. Sütőzsák belsejébe vizet spricceltem és ebbe tettem bele a tepsit  a zsákot lezártam és betettem a sütőbe ahol 30 ' sütöttem majd a sütőzsákot óvatosan levettem és a zsemléket még 10' sütöttem. Mikor kivettem a sütőből vízzel spricceltem meg ismét. Nagyon finom zsemlék lettek, bár kicsit összenőttek sülés közben!😋
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: