2016. január 26., kedd

Gesztenyés pozsonyi kifli -Blogkóstoló 27. fordulójára!

Vöröskaktusz  ennek a fordulónak háziasszonya  sorsolás után pedig kiderült hogy a mostani fordulóban  blogkóstolásom  alkalmából  Kisildinél   válogathatok kedvemre ! Ez most valóban így történt hiszen  kelt tésztát szeretem a gesztenyét különösen akkor miért is ne készíteném el ezt a finom süteményt? Mivel kettecskén vagyunk általában hétköznap a sütemény fogyasztásának mennyiségét is csökkentettem ezért csupán fél adagból készítettem el  azt írom le!
                                                                            

Hozzávalók:
tészta:
20 dkg finomliszt
7,5 dkg vaj
2,5 dkg cukor/nyírfacukor
1/2 dkg friss élesztő
késhegynyi sütőpor
1 felvert tojás fele
1,5 evőkanál tejföl
csipetnyi só
töltésnek:
1 csomag gesztenyepüré
kenésre: 1 db tojás
*
Elkészítése: Tésztához felsorolt hozzávalókat összegyúrtam és 1/2 órát pihentettem. Rudat sodortam belőle majd 10 részre vágtam és a darabokból  egyenként golyókat gömbölyítettem. Közben a gesztenyét is szobahőmérsékleten kiengedtem majd ezt is 10 részre vágtam. A tészta darabokat egyenként kinyújtottam ellapítottam  ellipszis formára,  tenyérnyi méretre majd a szélesebb felére tettem  egy gesztenye darabot és felsodortam végei vékonyabbak és  kicsit meghajlítottam. Sütőpapírral bélelt tepsire tettem és mikor elkészültem az egésszel lekentem tojás sárgájával  30' pihentettem. Ezután felvert tojásfehérjével kentem le és ismét 30' pihent  majd megszurkáltam  egy hústűvel és 180 fokon  addig sütöttem még szép piros lett! Ez nálam 20' volt! Nagyon finom , örülök hogy ezt a süteményt választottam!
Megkínálhatlak?

1 megjegyzés:

Katalin írta...

De szép márványos a tetejük! A gesztenyés tölteléket mi is nagyon szeretjük, úgyhogy ez biztos ízlett volna :-)