2016. február 4., csütörtök

Bálint perec

Mindent a jeles nap érdekében, de ezt a sósat bármikor :-)) A receptet itt találtam!
                                                                             
Hozzávalók:
  • 20 dkg  finomliszt
  • 10 dkg reszelt sajt
  • 3 evőkanál olaj
  • 1,5 kk.só
  • 1 dkg élesztő
  • 1 mk. cukor
  • tészta kenésre:tojás + magvak
Elkészítése: 1 dl langyos vízbe morzsoltam az élesztőt beletettem a cukrot kicsit elkevertem és pihentettem. Kimért liszthez öntöttem  a reszelt sajtot, olajat, kovászt és a sót bedagasztottam/ha szükséges lehet még vizet tenni hozzá/.1 órát pihentettem a tésztát ezután lisztes deszkára borítottam kicsit átgyúrtam és 6 felé vettem. A tészta darabokat egyenként megsodortam rúdnak majd szív alakra formáztam és sütőpapírral bélelt tepsibe tettem. Felvert tojással lekentem kevés maradék sajtot és vegyes/szezám, kömény, len /maggal megszórtam. Előmelegítettem a sütőt és 220 fokon 25' sütöttem. Nagyon finom!

2 megjegyzés:

Okki írta...

Milyen jó a kelt tészta, kedvünk szerint formázhatjuk. Szép kis szívecskéket készítettél. :)

Éva írta...

Okki szeretem én is a kelt tésztákat, köszi!