2016. február 13., szombat

Keletlen herőce "Ízőrzők" Tard

Egyszerű az elkészítése bármilyen furcsa sem élesztő sem sütőpor nincs benne mégis puha!                                                                                 
Hozzávalók: 2 db tojássárgája, 30 dkg liszt, 1 evőkanál cukor, csipet só, 2 evőkanál tejföl, diónyi zsír. Olaj a sütéshez,kisült tésztára porcukor.
Elkészítése: A hozzávalókból tésztát gyúrtam  kevés tejfölt tettem még hozzá. Kinyújtottam majd  négy oldalról  felhajtottam a tésztát és letakarva 30' pihentettem. Ezután enyhén lisztes deszkán késfok vastagságra kinyújtottam  és derelyevágóval rombusz  alakúra felvágtam, közepébe két csíkot vágtam( leírás szerint így az olajban könnyebben sül átjárja az olaj). Közepesen forró olajban mindkét oldalát szép aranybarnára sütöttem. Mikor kiszedtem papírtörlőre pakoltam és még meleg volt mikor porcukorral beszórtam.
Nagyon finom!
Megkínálhatlak?:-)

4 megjegyzés:

Ani írta...

Igen, kérek!

teller-cake írta...

Engem megkínálhatsz - mindig! :-))

Kincse írta...

Én is szeretem, az én elnevezésemben ez is csörgefánk, és ez legalább nem szív fel sok olajat a vékonysága miatt.

margit2 írta...

Bizony hogy finom ez! Anyukám sokat sütötte gyermekkoromban nekünk... és még most is sütögeti. Ő is csörögefánknak hívja. :-)