2016. március 22., kedd

Krumplis-hagymás pogácsa

                                                                           
Hozzávalók: 15 dkg főtt áttört burgonya, 1 kisebb fej  vöröshagyma, 1,5 evőkanál olaj, 25 dkg liszt, 2 teáskanál só, 1 tojás/fele tésztába a másik fele tészta kenésére/, 1,5 dkg friss élesztő, 12 dkg tejföl, 7,5 dkg olvasztott margarin.
Elkészítése:Krumplit megpucoltam felkockáztam és sós vízben megfőztem majd leszűrtem és áttörtem.Hagytam kihűlni, Olajban megdinszteltem a megtisztított apróra vágott vöröshagymát amit szintén hagytam kihűlni.  Kihűlt krumplihoz tettem a hagymát  sót összekevertem majd  a többi hozzávalóval /élesztőt csak morzsoltam bele/ bedagasztottam a tésztát . Letakarva 1,5 órát pihentettem. Ezután enyhén lisztes deszkán kinyújtottam majd négy oldalról behajtottam  egymásra és letakarva 1/2 órát pihentettem. Ezt ismételten meg még kétszer és végül kinyújtottam a tésztát és pogácsákat szaggattam  belőle amit sütőpapírral fedett tepsire tettem  ahol még 15' pihent. Ezután tojással lekentem és szezámmagot szórtam tetejére. Előmelegített sütőben 200 fokon 25' sütöttem. Nagyon finom puha!
 (A recept amit leírtam fél adag  5 cm átmérőjű szaggatóval  28 db. lett belőle)
Megkínálhatlak?

3 megjegyzés:

Katalin írta...

Ilyet még nem ettem, de most nagyon felkeltette az érdeklődésemet :-)
Nagyon szépek lettek! Lehet hogy kipróbálom majd.

Timi írta...

Nem futtattad fel az élesztőt? És így is megkel?
Nagyon tetszik ez a hagymás változat! Ki fogom próbálni :o) Köszönöm!!!

Éva írta...

Katalin örülök hogy tetszik, nagyon finom érdemes kipróbálni! Egészségetekre!
Timi nem kell futtatni az élesztőt, nagyon finom puha pogi!Egészségetekre!