2016. március 20., vasárnap

Snidlinges kalácskoszorú

                                                                                
Hozzávalók:1,2 dl tej, 2,5 dkg friss élesztő, 50 dkg liszt, 1 kávéskanál só, snidling, 1 db tojás +1 a kenéshez, 5 dkg. olvasztott vaj/margarin, 15 dkg natúr joghurt.
Elkészítése: Langyos tejbe tettem az élesztőt és krémesre kevertem. A liszthez tettem a sót vágott snidlinget összekevertem majd a többi hozzávalóval együtt  bedagasztottam a tésztát. Letakarva 1,5 órát kelesztettem. Ekkor tálból kiöntöttem a gyúrótáblára és kétfelé vettem , mindkét tésztából rudakat sodortam majd a kettőt összefontam és karikára formáztam. Sütőpapírra tettem  és még 30' pihentettem ekkor felvert tojással megkentem és előmelegített sütőben 200 fokon 30' sütöttem.  Mikor kihűlt  festett tojást tettem dekorációnak a koszorú közepébe.( Tojást hagymalevében főztem meg majd ételfestékkel mintáztam!)
Nagyon jó illata volt mikor sült, biztos  finom lesz sonkához!
                                                                          Jó étvágyat kívánok!





3 megjegyzés:

Kincse írta...

A sonkához biztos finom lesz, mert még édes kaláccsal is nagyon jó a sonka. Kaláccsal valahogy ünnepibb.

Katalin írta...

De szép kalács! Biztos finom lesz majd a húsvéti sonkához!

Éva írta...

Kincse remélem jó lesz, most ahogy megsütöttem tettem be a mélyhűtőbe majd hétvégén lesz a kóstolás!
Katalin köszi!