2016. április 17., vasárnap

Mazsolás kalács - Blogjátékra!

Katalin blogjátékára készítettem ezt a kalácsot! A játék elnevezése :"Eleink pünkösdi eledele" 
Családunkban régi  megszokott egyforma ünnepi menüre nem emlékszem. Csupán  akkor azon a napon mindenki tudta és tudja  hogy ez ünnepnap ! Most  ilyen kalácsot fogok az ünnepi asztalra tenni!
                                                                               

Hozzávalók: 30 dkg. liszt, 1,5 evőkanál cukor, 1,5 dkg friss élesztő, csipet só, fél citrom reszelt héja, 1 db tojássárgája,2 dkg olvasztott vaj,  1,5 dl langyos tej,  2-3 evőkanál mazsola.
                                                                              

Elkészítése: Élesztőt kevés langyos tejben pici cukorral és liszttel hagytam felfutni. A kimért liszthez tettem a többi hozzávalót és a felfutott élesztőt ezután bedagasztottam a tésztát . Letakarva hagytam duplájára kelni. Enyhén lisztes deszkára borítottam ahol kicsit átgyúrtam és hosszúkásra formáztam. Kis hosszúkás  formát  sütőpapírral kibéleltem és ebbe tettem a tésztát amit még 25' hagytam pihenni. Ezután tojássárgájával a tészta tetejét lekentem és vágott mandulaszemeket  tettem rá. Előmelegített sütőben 200 fokon 25' sütöttem. Nagyon finom könnyű tésztája van !
Váljon egészségünkre ! 

5 megjegyzés:

Katalin írta...

Örülök hogy jöttél játszani! A kalácsod nagyon finom lehetett, szép foszlós :-)

Timi írta...

Hű de jól néz ki! Köszönöm a receptet!!!

teller-cake írta...

Gyönyörűen csillog az a kalács, méltó helye lesz az ünnepi asztalotokon. :-)

marisz57 írta...

Ez a kalács igazán ünnepi kinézetű lett! Biztos ízre is az volt! :)

Éva írta...

Katalin én köszönöm a játék lehetőségét !
Timi egészségetekre!
teller-cake köszi!
marisz57 számomra külső-belső nyerő !Köszi!