2016. május 22., vasárnap

Eperzselé- egészséges gumicukor házilag

Linyah finomságát készítettem el  az unokák nagy  örömére! Akinek esetleg van saját termésű gyümölcse készítheti az egész mennyiségből de mivel én zöldségesben vettem az epret  és bizony még elég drága így ennek a leírt mennyiségnek csupán a feléből készítettem!
                                                                       

Hozzávalók: 1 kg eper, 10 dkg cukor, 25 g zselatin.
Elkészítése:Az epret megtisztítottam többször átmostam majd feldaraboltam.. Edénybe tettem 1/2 dl vízzel és  20' főztem azután botmixer segítségével leturmixoltam. Ezután hozzátettem a cukrot és még 30' főztem ekkor a püréből kivettem  egy kis szedőkanálnyit hagytam kicsit hűlni majd  ebbe kevertem bele a zselatint és visszaöntöttem a többihez  majd forraltam kicsit/csupán annyit mint ami a zselatin leírásnál olvasható. Kisebb  tepsit sütőpapírral béleltem ki és ebbe öntöttem bele .Hagytam kihűlni majd hűtőbe pakoltam legalább 4 órára csak ezután daraboltam. Finom volt ízlett  a "manóimnak"!
(  Fél adagból még egy kis tányérra való lett ezen kívül!)
Próbáljátok ki nagyon finom!

3 megjegyzés:

Évi - Ízek és utazások írta...

Éva, Te egy szuper nagyi vagy! :)

Kritti írta...

Nagyon köszönöm ezt a receptet is :) Szuperjól néz ki!

Éva írta...

Évi köszönöm!
Kritti egészségetekre!