2016. május 29., vasárnap

Görög húsvéti kalács -Blogkóstoló 29.fordulójára!

Játék mostani fordulójának háziasszonya Gabi  akitől sorsolás után egy általam eddig nem ismert blogot kaptam így most Erikánál nézelődhettem! Több receptet átnéztem volt amit kijelöltem magamnak de  sokszor találkoztam  olyan hozzávalóval  amit én nem használok.Végül örültem mikor megtaláltam ezt a kalács receptjét, csupán fele mennyiségből készítettem és más formában !
                                                                         
                                                                          
Hozzávalók:30 dkg finomliszt, 6 dkg margarin, 5 dkg cukor, 1/2 dl narancslé,0,6 dl tej, 2 dkg élesztő, 1 narancs reszelt héja, 1 mk. só, 1 mk. méz.
Elkészítése: Élesztőt kevés langyos tejbe kevés cukorral és liszttel kelesztettem. Reszelt narancshéjat tálba tettem amire ráöntöttem a kimért lisztet, cukrot, sót, narancslevet , tejet és a megkelt élesztőt. Bedagasztottam a tésztát és vizes ruhával letakartam kelesztettem 1 órát. Enyhén lisztes gyúrótáblára borítottam  a tésztát  és  kétfelé vettem majd egyesével megsodortam rúdnak végül a két részt  összetekertem és egy sütőpapírral bélelt tortaformába/18 cm átm./ tettem . Letakarva hagytam ismét 20'pihenni majd kevés víz és méz keverékével lekentem és vágott mandulával szórtam be. Előmelegített sütőben 180 fokon 40' sütöttem.Mikor kihűlt a formából kivettem ! Nagyon finom volt az illata már mikor sült is! Finom puha kalács!( Bár húsvét kicsit már elmúlt de bármikor szívesen  megsütöm!)
Jó étvágyat kívánok !

2 megjegyzés:

Katalin írta...

De szép magas kalács lett!

Éva írta...

Katalin köszi!