2016. május 8., vasárnap

Hot-dog kifli

Nosztalgiából  szerettük volna most a virslit ilyen kiflivel enni!
                                                                               
Hozzávalók 4 kiflihez:  1,3 dl tej, 2 tk. cukor, 1 dkg élesztő, 1 felvert tojás fele, 5 dkg tejföl, 20 dkg sima liszt, 10 dkg rétes liszt, 1 mk.só. Tej a kiflik kenéséhez
😊
Elkészítése: Kevés langyos cukros tejbe morzsoltam az élesztőt kevés lisztet tettem hozzá hagytam felfutni. A kimért liszteket összekevertem majd a megkelt élesztővel és a többi hozzávalóval bedagasztottam a tésztát. Letakarva 1/2 órát pihentettem, ezután átgyúrtam hosszúkásra formáztam majd 4 felé vágtam. A darabokból egyenként gombócokat formáltam amit 10' pihentettem.  Egyenként a gombócokat kinyújtottam ovális formára majd a keskenyebb részénél kezdve feltekertem . Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem a kifliket letakarva 20' pihentettem, ezután lekentem tejjel  és előmelegített sütőben 200 fokon 25' sütöttem.😋
 Forrás:innen !
Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések: