2016. május 18., szerda

Réteges sajtos stangli

Több sós  sütemény receptem van most viszont szerettem volna egy olyat sütni amit eddig még nem.Pályázatra szeretném ahol feladat olyat sütni amit akár családi hétvégére piknikezésre is elvihetünk:)
                                                                       
 
Hozzávalók:tészta: 25 dkg liszt, 10 dkg margarin, 2 dkg friss élesztő, 1 db tojás 1 teáskanál só, 1 dl tejföl.
töltelék: 2,5 dkg olvasztott margarin, 1 tojás sárgája+1 mk.tej, 14 dkg reszelt sajt/trappista.
Elkészítése: A kimért lisztet összemorzsoltam az élesztővel és a margarinnal  majd a többi hozzávalóval begyúrtam tésztának. 40' pihentettem majd enyhén lisztes gyúrótáblán átgyúrtam és kinyújtottam négyzet alakúra .Olvasztott margarinnal kentem le majd  nagy lyukú reszelőn  lereszelt sajt felével megszórtam.  A tészta egyharmad részét bal oldalról  a tészta kétharmadáig hajtottam majd a kimaradt egyharmadot is ráhajtottam. Ezután a tésztát félbehajtottam és kinyújtottam kb. 2 cm vastagra. Tetejét megkentem a tojás sárgája és tej keverékével és a maradék sajtot rászórtam. Kétujjnyi vastagra daraboltam a tésztát és sütőpapírral  bélelt tepsibe raktam. Előmelegítettem a sütőt addig kicsit kelt a tészta  és 200 fokon 25' sütöttem. (Aki kisebb darabokat szeretne természetesen  darabolja tetszés szerint!) Nagyon finom !
Ui: forrás innen!/kicsi változtatással készítettem/
Jó étvágyat !

3 megjegyzés:

teller-cake írta...

Nekem is fincsi útravalóul szolgálna a mai nap. :-)

Timi írta...

Hú, ez nagyon finom lehet! Mindenképp meg fogom sütni! Köszönöm a receptet! :o)

Éva írta...

teller-cake örülök hogy így gondolod!
Timi nagyon finom volt. Egészségetekre!