2016. június 29., szerda

Egyszerű Pretzel zsömlék

Mági napokban közzétett zsömléje nagyon megtetszett, de kipróbálásával  eddig vártam a hőség miatt. Tegnap viszont  kedvező volt a levegő a sütéshez :-)) Természetesen mennyiséget feleztem azt írom le!
                                                                             
Hozzávalók:
45 dkg liszt
1/2 cs.szárított élesztő
1 tk.cukor
1 tk. só
1,5 dkg margarin
2,5 dl víz
Fürdővízhez:
1 l.víz
1 tk.szódabikarbóna
1 tk.cukor
😊
Elkészítése: Kimért vízből keveset elvettem felforrósítottam amibe tettem a margarint és cukrot. Mikor elolvadt a margarint akkor öntöttem a többi vizet is hozzá. Kimért liszthez tettem a sót és az élesztőt elvegyítettem majd a vízzel bedagasztottam a tésztát. Enyhén lisztes gyúrótáblára tettem a tésztát ahol még kicsit átgyúrtam kerek formára  igazítottam és egy tállal letakarva 1 órát pihentettem. Ezután lenyomogattam a tésztát és 6 részre vágtam egyenként zsömlének formáltam majd ismét letakarva 15' pihentettem. Sütőt előmelegítettem 200 fokra. A fürdővizet előkészítettem: felforraltam a vizet a szódabikarbónával és cukorral majd a zsömléket kettesével beletettem  pár másodpercig  mindkét oldalát főztem majd  az odakészített sütőpapírral bélelt tepsire pakoltam.Mikor elkészültem az egésszel szezámmaggal megszórtam bevagdostam  és sütőbe tettem ahol 25' sütöttem. Ezután rácson hagytam kihűlni. 😋
Jó étvágyat !

3 megjegyzés:

Katalin írta...

Csodásak lettek!

Névtelen írta...

Szépek, mosolygósak❤️
Ha finom, ahogy írtad is, mindenképp elkészítem, köszönöm Máginak is:-)

Éva írta...

Katalin köszi!
Emőke örülök hogy tetszik, egészségetekre!