2016. szeptember 18., vasárnap

Áfonya aszalása házilag

Ezidáig nem sok áfonyát ettem. Különböző blogokon látom hogy mennyire rajonganak érte, lehet ha kertemben teremne talán többet ettem volna belőle de mivel kertem sincs maradt a vágyakozás hogy egyszer majd  megkóstolom. Férjuram  egyik nap hozott  egy dobozzal igaz ez fagyasztott állapotában volt. Egy részét  tányérra tettem és mikor kiengedett megkóstoltam  finom de annyira nem voltam elragadtatva ! Gondoltam majd felhasználom süteménybe és akkor találtam egy kekszes receptet amihez viszont aszalt áfonya kellett:) A  fagyasztott áfonyát  ami maradt   tálcára borítottam amit papírtörlővel előtte beborítottam. A gyümölcs levet eresztett/ mivel fagyasztott volt/  kétszer a papírt kicseréltem alatta. Sütőpapírral béleltem ki egy tepsit és erre szórtam rá az áfonyát  jó szellősen. Bekapcsoltam a sütőt  kb. 125 fokra és  betettem a tepsit  3/4 órát hagytam majd fakanalat tettem a sütő ajtajához és még 1/2 órát szárítottam. Másnap is  szabadon hagytam szellőzni majd ezután pakoltam kis üvegbe. Nem sokáig  tartózkodott ott mert a kekszet elkészítettem belőle ! Majd mutatom azt is!
                                                                          
Volt amit már kettévágtam!

Nincsenek megjegyzések: