2016. szeptember 18., vasárnap

Áfonyás-csokis keksz

 A receptet itt találtam, kicsit változtattam és fél adagból készítettem amiből 18 db lett !                                                                           
Hozzávalók:/fél adaghoz/ 5 dkg aszalt áfonya, 5 dkg tejcsokoládé, 12,5 dkg liszt, másfél teáskanál sütőpor, 1 csapott mokkáskanál  szódabikarbóna, 5 dkg margarin, 7,5 dkg barna cukor /fele sima kristálycukor volt/, 1 db tojás, 1 teáskanál vaníliakivonat.
Elkészítése:  Feldaraboltam a csokoládét  kettévágtam az aszalt áfonyát és  összekevertem. Margarint a cukorral kikevertem majd hozzátettem a tojást és a vaníliakivonatot végül a liszttel összekevert sütőport és szódabikarbónát kevertem bele.  Ezután tettem hozzá a csokis áfonyás keveréket és ekkor már kézzel összegyúrtam  amiből kis gombócokat formáltam és sütőpapírral bélelt tepsibe tettem /gombócok tetejét kicsit lenyomtam/  egymástól távolabb. Előmelegített sütőben 180 fokon 15 ' sütöttem. Nagyon finom ! Mivel a  talált oldalon ajánlotta a porcukros leszórást így követtem  de ez mellőzhető :)
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: