2016. október 3., hétfő

Csokoládés szilvalekvár-téli napokra

Csak reménykedni tudok abban  hogy több számomra vonzó befőttel már nem találkozok:-)) Mert ellenállni nem tudok ! De ezzel a csokis szilvalekvárral is már oly sokat találkoztam és most egy bukta receptet találtam ami ezzel volt töltve, gyorsan készítettem két kis üveg lekvárt. Milyen jó lesz majd buktába !
                                                                             


Hozzávalók:/ ecetes technikával készítettem/ 1,30 dkg szilva ,  5 dkg cukor, 5 dkg étcsokoládé, ecet az edény öblítéséhez.
Elkészítése: Szilvát alaposan megmostam majd kimagoztam/ magok nélkül nem mértem le/. Zománcos edényt ecettel kiöblítettem úgy hogy az oldala is ecetes legyen majd a magozott  szilvát beletettem. Takarék lángon  főztem kevergetni nem szabad. Kb. 2,5 óra múlva  ráöntöttem a cukrot és óvatosan összekevertem. Mikor már a cukor teljesen elolvadt levettem a tűzhelyről az edényt és beletettem az összetördelt csokoládét  kicsit kevertem hogy olvadjon el és az odakészített  befőttes üvegekbe kanalaztam. Lezártam fóliával majd az üvegtetővel és fejre állítottam 5' majd vissza és betakargattam  konyharuhával másnapig. Címkéztem és tettem  a polcra  a többi finomság mellé!
Téli napokra!

4 megjegyzés:

Katalin írta...

Ilyet sem ettem még :-) és ahogy írod, buktába nagyon finom lehet, de egy vajas zsemlére kenve is kitűnő reggeli lehet...

Lívia írta...

Finom lehet, de még én sem tettem el ilyet csak boros, fahéjas, szegfűszeges fűszerezéssel készült szilvát.

Éva írta...

Katalin még eddig én sem ettem, de pár hét múlva szerintem biztos kipróbálom valamilyen formában :-))
Lívia látod én pedig sem boros sem szegfőszeges ízesítést nem ismerem pedig jó lehet !

Névtelen írta...

Tyűha! Mennyei ízkombináció!