2016. október 11., kedd

Sós keksz- Szakácsmustra 19.fordulójára!

Erre a fordulóra több  Horváth Ilona receptet is elkészítettem, ha már olyan keveseket érdekel ez a játék:-((
Régen mikor elkészítettem egy különleges lisztet használtam , most viszont a recept által előírt finomlisztet!
                                                                                  
                                                                               
  
Hozzávalók: 
25 dkg liszt
8 dkg margarin
2 tojássárgája
késhegynyi szódabikarbóna
1 dl tejföl, só
*

Elkészítése: Hozzávalókat összegyúrtam és kb. 3 mm. vastagra kinyújtottam. A tészta egyik felét cakkos szélű linzer kiszúróval szaggattam ki másik felét pedig derelyevágóval daraboltam fel. Tetejét hústűvel szurkáltam meg  majd felvert tojással lekentem só és köménymag keverékével beszórtam  és sütőpapírral bélelt tepsibe raktam amit előmelegített sütőbe tettem és 180 fokon 20' sütöttem. Gyorsan elkészül és nagyon finom!
Jó étvágyat !
*


 A  játékra elkészített  étel vagy sütemény linkjét és fotóját  szombat éjfélig várom  !

4 megjegyzés:

Konyhavirtuóz írta...

Szia Éva!
Finom kis kekszek lehetnek, elfogadnék párat uzsonnára! :)
A játék határideje 10.15., ugye? Mert az szombat, viszont itt írod hogy péntek éjfél a határidő. Szóval a kérdés, hogy ha szombaton készítek valamit, még időben leszek?

Éva írta...

Konyhavirtuóz nem hiszed el, de ma reggelre döbbentem rá erre a tévedésemre így gyorsan korrigáltam:) Köszi azért hogy figyelmeztettél és kíváncsian várom hogy mi finomat választottál?

Monika írta...

Jöttem hozzád Éva ötletekért,mert vasárnap mindenki itthon lesz,szülinapozunk és alig van ötletem.
Ez a sós süti már megy is a listára.:)KÖSZÖNÖM!!!!!hogy vagy.:)

Éva írta...

Mamka örülök és jót választottál mert ez könnyen elkészül. Nem tudom szereti-e a családod az almás sütiket de szerintem ez amit megpróbálok belinkelni:http://takarekoskonyha.blogspot.hu/2015/09/almas-sutemeny-leveles-tesztabol.html szintén hamar elkészül és igen finom! Boldog szülinapot az ünnepeltnek és szép hétvégét kívánok! Egészségetekre! Köszi kérdésedet hol így hol úgy:-))