2016. november 29., kedd

Csípős körtés chutney/házilag

Szeretjük a csípős ételt, családunk egyik tagja különösen kedveli a húsok mellé az ilyen "kiegészítő" finomságokat. Volt pár darab körte  itthon ezután már csupán egy curry fűszerkeverék-t kellett  összeállítanom és ezután mehetett a próba!
                                                                                     

Hozzávalók: 3 db körte, 2 db vöröshagyma, kevés olaj, 1 evőkanál méz, csilipaprika, só,
házi curry fűszerkeverék

                                                                             🍐 
Elkészítése: Megpucoltam a körtét és feldaraboltam. Vöröshagymát tisztítás után felszeleteltem és kevés forró olajba tettem  kicsit dinszteltem majd hozzátettem a darabolt körtét és a mézet. Karamellizáltam  ezután tettem hozzá a fűszereket a mennyiség ízléstől függő. Addig pároltam az egészet még a körte kellő puha lett. Ekkor üvegbe tettem  és lezártam mikor kihűlt tettem hűvös helyre. (Azért pakoltam most üvegbe mivel később szeretnénk majd elfogyasztani!) Természetesen kóstolás volt és nagyon finom !

Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

Katalin írta...

De finom lehet ez a csípős csatni! Mi is szeretjük ezeket pikáns ízeket. Már többféle csatnit készítettem én, az a jó ezekkel a szószokkal, hogy mindent bele lehet tenni, ami otthon van :-)

Éva írta...

Katalin valóban nagyon finom és jó csípős volt! Pár kedvenc van amit általában készítek ezt most csináltam először:)