2016. november 11., péntek

Fűszeres libacomb tarhonyával

Annak ellenére hogy családunkban két Márton is volt , soha nem volt jellemző hogy libát bármilyen formában süssünk-főzzünk. Apósom és sógorom emlékére elkészítettem az első libás ételünket!
                                                                           


Hozzávalók: 1 db libacomb,  2 db vöröshagyma,  1 gerezd fokhagyma, olaj, só, őrölt bors, 1 teáskanál  libához való házi fűszerkeverék, 1 teáskanál paradicsompüré , 1 teáskanál  mustár, 1/2 dl főzőtejszín,  tarhonya. 



Elkészítése:  Libacombot lefiléztem és a húst feldaraboltam. Vöröshagymát fokhagymát megpucoltam apróra daraboltam. Kevés olajon megdinszteltem a vöröshagymát fokhagymát hozzátettem a paradicsompürét és a mustárt majd a húst. Együtt dinszteltem majd sóztam és kevés őrölt borsot szórtam rá és felöntöttem vízzel lefedtem és hagytam a húst puhulni közben még öntöttem rá vizet. Mikor elég puha volt a húst fedőt levettem hogy párologjon  a leve  kicsit sűrűsödjön majd megszórtam a fűszerkeverékkel és hozzáöntöttem a tejszínt amivel felfőztem. A tarhonyát szokásos módon elkészítettem hozzá! Nagyon finom volt!

Jó étvágyat !

2 megjegyzés:

Katalin írta...

Látom Te is megfőzted a Márton napi libát :-) Nagyon finom lehetett!
Mi sem szoktunk Márton napot tartani, igaz nincs a családban. De azért főztem egy kis leveskét :-)

Éva írta...

Katalin életem első libája de ahogy az árakat néztem liba ügyben lehet hogy csak jövőre készítek ismét valamit:-) A levesed lehet hogy majd következő alkalommal elkészítem!