2016. november 22., kedd

Pepparkakor/svéd keksz

Katalin "Karácsonyi gasztroajándékok" blogjátékára szeretnék ezzel az édességgel is jelentkezni. Akár  dobozba, üvegbe  vagy csupán  zacskóba töltjük biztos kellemes meglepetést tudunk vele szerezni!
                                                                                  

Hozzávalók:
27 dkg liszt
1/2 tk. sütőpor
5 dkg porcukor
1/2 -1/2 mk. őrölt szegfűszeg, fahéj, szerecsendió, gyömbér,
2 dkg kakaópor
15 dkg margarin
1 tojássárgája
5 dkg méz
mázhoz:tojásfehérje-porcukor
*
Elkészítése: Tészta hozzávalóit tálba mértem és összegyúrtam tésztának amit 30' hűtőbe tettem. Enyhén lisztes deszkán átgyúrtam majd kinyújtottam 3-4 mm vastagra és különböző formákkal kiszúrtam. Sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam  és előmelegített sütőben 180 fokon 6-8' alatt elkészült. Mikor kihűlt a tészta tojásfehérjét annyi porcukorral hogy tejfölhöz hasonló állagú legyen jól kikevertem . Zacskóba töltöttem aminek a csücskét kicsit levágtam és díszítettem a sütik tetejét. Még száradtak előkészítettem a tartóját.Kisebb befőttesüveget  jól kimostam szárazra töröltem majd az aljára muffin papírt tettem és ebbe raktam a megszáradt sütiket.Az üveg tetejére kis csipkét tettem amit körbe cérnával összehúztam.
Sajátkezűleg készített ajándék mindig kedvesebb tud lenni!

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Pepper, azt hittem paprika is van benne, meg is lepődtem :-O
Így minden rendben, a kekszed csodás!

Katalin írta...

Finom lehet, és a csomagolása is nagyon szép :-)

Nea írta...

Sokat hallottam már erről a süteményről, de még sosem kóstoltam. Nagyon csinosak lettek, biztosan örülni fognak neki a megajándékozottak.

Éva írta...

Emőke az elnevezése elég érdekes, de nagyon finom!Köszi!
Katalin köszi!
Nea nekem az elnevezés furcsa volt és még eddig nem találkoztam vele, de nagyon finom.Köszi!

marisz57 írta...

Nagyon szépre sikerültek, Éva! Nálam is várólistás...meg még vagy száz...:)