2017. január 9., hétfő

Cigánykenyér "Ízőrzők" Hidas

Ezt a kenyeret  babsalátához  adták  a műsorban de nekem nagyon felkeltette érdeklődésemet ezért kevesebb mennyiségből de elkészítettem!
                                                                               

Hozzávalók:
30 dkg liszt
1,5 dkg friss élesztő
só és langyos víz
tepsi kenéséhez zsír
🌻
Elkészítése: Kevés langyos vízbe morzsoltam az élesztőt amibe kevés sót tettem. Kicsit  pihentettem majd a kimért liszt közepébe öntöttem és annyi langyos vízzel dagasztottam be amitől kenyérnek való tészta lett, nálam kb. 1,5 dl volt a víz mennyisége! Addig dagasztottam még az edény fala tiszta lett ekkor konyharuhával letakartam és fél órát pihentettem. Mivel kevés lisztből készült ezért csak egy  kisebb tepsit zsírral kikentem és a tésztát ebbe tettem ellapogattam ujjammal benyomogattam kicsit a tetejét. Előmelegített sütőben 220 fokon 30' sütöttem. Ezt a fajta kenyeret nem szelni, hanem tépkedni szokták!
                                                                           
és kóstolás után..

 Nagyon finom!
Jó étvágyat  kívánok !

7 megjegyzés:

Vicuska írta...

Nagyon szép a bélzete, és roppant egyszerű összedobni.

Évi - Ízek és utazások írta...

Jaj, ez is annyira guszta! Ez nem olyasmi, mint a bodag? Vagy az más?

Éva írta...

Vicuska köszi és nagyon finom!
Évi örülök hogy tetszik, de sajnos azt nem tudom hogy mi a bodag?

Timi írta...

Hú. ez nagyon jól néz ki!!! Ki fogom próbálni! :o)Köszönöm!!!

Évi - Ízek és utazások írta...

Egy ilyet találtam: http://romanigastro.blog.hu/2014/12/01/bodag_a_cigany_kenyer
Nem pont az a recept, de valahogy ez a név ugrott be. :)

Éva írta...

Évi köszi ezt a linket megnézet érdekel!

Névtelen írta...

téphetek? Bár már elfogyott....azt hiszem hamarosan készítek egyet , felkeltette az érdeklődésem!:-)