2017. március 17., péntek

Almás legyezőkalács

Az elkészítési technikát láttam egy újságban  megtetszett majd elkészítettem ahogy szoktam, kisebb méretben és a  saját kalácsreceptemmel :)
                                                                             

 Hozzávalók:Tészta:25 dkg liszt, 1,5 dkg élesztő, 2 evőkanál cukor, csipetnyi só, 1 tojássárgája, 1,5 dl tej, 2-3 dkg olvasztott vaj.töltelékhez: 1 db nagyobb alma, őrölt fahéj, (tészta kenéséhez összeállításnál  + 2 dkg olvasztott vaj)
Elkészítése: Kevés cukros langyos tejbe morzsoltam az élesztőt hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem  a cukrot, sót, tojássárgáját és a felfutott élesztőt apránként öntözve hozzá a tejet bedagasztottam a tésztát végén dolgoztam bele a vajat. Letakarva hagytam duplájára kelni. Enyhén lisztes gyúrótáblára borítottam ahol átgyúrtam majd kinyújtottam a tésztát ujjnyi vastagra ezután egy nagyobb bögrével kb. 8 cm átmérőjű kiszaggattam.Az almát még kelt a tészta megmostam letöröltem a magházat kivettem belőle és felkarikáztam 2-3 mm vastagra.  Kiszaggatott tésztát olvasztott margarinnal megkentem beszórtam őrölt fahéjjal. Egymásra pakoltam a tésztát és az alma karikákat  felváltva   4-5 db után az odakészített sütőpapírral kibélelt  kisebb méretű szögletes(magasabb falu) formába pakoltam majd ismét rakosgattam tésztát és almát. A forma két végén tészta volt azzal az oldalával a papír felé ami nem volt bekenve. Az így összeállított  tésztát letakarva hagytam 30' pihenni még. Ezután tojássárgájával lekentem és tetejére barna cukrot szórtam. Előmelegített sütőben  210 fokon 20' sütöttem. Nagyon finom !!
Jó étvágyat  kívánok !


3 megjegyzés:

Lívia írta...

Elhiszem, hogy nagyon finom. Imádom a kelt tésztákat, főleg a lekvárosat vagy ezt az almásat. Jöhetne minden mennyiségben.

Éva írta...

Lívia szeretem én is ezeket a kelt tésztákat.Nagyon finom volt így szeletekbe benne az alma, egészen más íze van. Ritkán csinálok sült almát de mikor megkóstoltam a kalácsot egyből ez jutott eszembe:) Szívesen megkínálnálak!

teller-cake írta...

Nagyon jó Éva, és milyan csinos! :-)