2017. április 20., csütörtök

Gubakifli

Darált mák felhasználása érdekében sütöttem ezt a kiflit  Limara receptje alapján !
                                                                              

Hozzávalók 5 db kiflihez:  30 dkg liszt, 1 mk. só, 3,5 dkg puha vaj, 1 tk. cukor, 1 dl langyos tej, 0,8 dl víz, 1 dkg friss élesztő.
Elkészítése: Langyos cukros tejbe morzsoltam az élesztőt kevés liszt hozzáadásával hagytam meleg helyen felfutni. Kimért liszt közepébe mélyedést csináltam ebbe tettem bele a többi hozzávalóval együtt a felfutott élesztőt és a folyadékkal bedagasztottam a tésztát. Letakarva hagytam duplájára kelni. Ekkor enyhén lisztes deszkán  kicsit átgyúrtam majd 5 felé vettem  és a tésztákat egyenként téglalappá nyújtottam majd feltekertem  mint a bejglit,  minden tekerés után kicsit lenyomtam .Próbáltam akkora hosszúra formázni mint a tepsim, sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam  majd ismét 30' letakarva pihentettem a tésztát. Ezután vizes ecsettel lekentem és előmelegített sütőben 190 fokon 20' sütöttem.  (Kicsit összenőttek,de az ízén ez semmit nem változtatott !) Rácson hagytam hűlni.Nagyon finom!
Jó étvágyat!

5 megjegyzés:

Okki írta...

Hm, akkor mákos guba készül nálatok. Naaagyon finom! :)
Szépek lettek a kiflik.

Ani írta...

Anyu mondta, hogy régen is így készítették a gubát. Nem maradékból, hanem saját kiflije volt. Nagyon szépek lettek.

Timi írta...

Ez sima kifliként is finom lehet! :o) Köszi az ötletet!!!

Éva írta...

Okki az bizony jól gondolod:-))Köszi!
Ani régebben én is hallottam de most talán másodszor készítettem külön erre a célra gubát vagyis kifliket .Köszönöm!
Timi igen nagyon finom az ötből egy kimaradt és még másnap is nagyon finom puha kifli volt. Egészségetekre!

Unknown írta...

Szép a kifli- egyes számban. De tényleg szép.