2017. május 29., hétfő

Kókuszos-kakaós kalács

                                                                            

Hozzávalók:
25 dkg liszt
0,8 dl langyos tej
1 dkg élesztő
2 evőkanál cukor
2 evőkanál tejföl
2 evőkanál kókuszreszelék
1 mokkáskanál vaníliacukor
1 db tojás +1 tészta kenéséhez
csipet só
3.5 dkg olvasztott vaj/margarin
tészta felébe 1 teáskanál kakaópor
*
Elkészítése: Langyos tejbe tettem kevés cukrot bele az elmorzsolt élesztőt kanálka liszttel és hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem a többi hozzávalót az élesztővel együtt és bedagasztottam a tésztát és letakarva  hagytam 3/4 órát kelni. Ezután enyhén lisztes gyúrótáblára borítottam ahol kétfelé vettem a tésztát egyik felébe beledolgoztam a kakaóport majd kinyújtottam. A tészta másik felét is kinyújtottam és ráhelyeztem a kakaóst majd feltekertem . Sütőpapírral bélelt kis méretű formába tettem a tésztát amit 15' pihentettem majd felvert tojással lekentem és előmelegített sütőben 180 fokon 30' sütöttem. Rácson hagytam kihűlni. Nagyon finom könnyed kalács lett!
Jó étvágyat kívánok !

Nincsenek megjegyzések: