2017. június 17., szombat

Finom kelt

                                                                          

Hozzávalók: 30 dkg finomliszt, 1 db tojás/fele tésztába másik felével kentem/, 2 dl tej, 1,5 dkg élesztő, 2 evőkanál porcukor, 0,8 dl étolaj. Lekvár bármilyen. 
🌸
Elkészítése: Kevés langyos tejbe elkevertem a cukrot belemorzsoltam az élesztőt és hagytam felfutni. Kimért liszt közepébe öntöttem a felfutott élesztőt , tojást csipet sót  és a langyos tejjel bedagasztottam a tésztát . Mikor már kezdett összeállni a tészta akkor adagoltam hozzá apránként az olajat. Letakarva hagytam duplájára kelni. Enyhén lisztes gyúrótáblára borítottam a tésztát kicsit átgyúrtam majd kb. 1 cm vastagra nyújtottam.  Fánkszaggatóval kiszaggattam minden második közepét kisebb formával szúrtam ki. A sima  darabok közepébe egy kiskanál lekvárt tettem majd a lyukas darabot tettem rá. Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam  és  addig  hagytam  kelni még a sütő bemelegedett majd a  megmaradt felvert tojással lekentem és  200 fokon 20' sütöttem.
Jó étvágyat  kívánok !

Nincsenek megjegyzések: