2017. szeptember 15., péntek

Káposztás nudli

Szeretem a nudlit és a káposztás tésztát is , régóta foglalkoztatott hogy miért is ne lehetne kettő az egyben?
                                                                           


Hozzávalók: 1/2 kg káposzta, nudlihoz: 2-3 db krumpli, diónyi zsír, liszt szükség szerinti mennyiségben, só.
Elkészítése:  Káposztát megtisztítottam és legyalultat besóztam hagytam állni. Közben a krumplit megmostam /nem pucoltam / héjastól megfőztem enyhén sós vízben. Mikor puhára főtt héját lehúztam és krumplinyomón áttörtem hagytam teljesen kihűlni. Ezalatt a káposztát sóléből kinyomtam és zsíron megdinszteltem. Kihűlt krumplihoz tettem annyi lisztet amiből tésztát gyúrtam  természetesen pici sót és a diónyi zsírt is beledolgoztam. Tésztából kis darabkákat vágtam amiből vékony rudakat  sodortam  majd felvágtam apró darabokra. Forrásban lévő vízbe kifőztem a tésztát  leöblítettem és rátettem a pirított káposztára összeforgattam . Nagyon finom talán már korábban is elkészíthettem volna:)
Jó étvágyat !

7 megjegyzés:

horimarika írta...

Hát, ez tényleg jó ötlet. Ki is próbálom. És biztos szeretni fogom. Köszönöm!

Lívia írta...

Tényleg jó ötlet én is szeretem mindkét ételt a nudlit és a káposztás tésztát is. De én soha nem sóztam a lereszelt káposztát, hogy aztán a levét kinyomkodva kiöntsem. A tökkel sem csinálom, mert sajnálom a saját levét kiönteni, hogy aztán pótoljam csapvízzel.

teller-cake írta...

Ahhh, a nudli mindennel isteni, de azért a legjobb mákosan. Szerintem. :-))

Éva írta...

horimarika örülök hogy tetszik, egészségetekre!
Lívia a káposztát mindig így csináltam ahhoz vizet nem kell tenni csak pirítani a tököt pedig nem szoktam sóba áztatni!
teller-cake a mákos nálam is nyerő, de leginkább prézlivel szeretem kevés lekvár hozzá!

Horváth Emerencia írta...

Ki fogom próbálni! 😊

Lívia írta...

Évikém azt én is tudom, hogy a párolt káposztához nem kell vizet önteni, nem is tenném. Párolódjon a saját levében aztán piruljon. Nem nyomkodom ki. Nem a káposztára értettem a víz hozzáöntést.

Éva írta...

Emerencia egészségetekre!
Lívia ezt így szoktam meg tudod ahány ház annyi szokás!