2017. szeptember 1., péntek

Vaníliás-fahéjas briós

Limara "vaníliás briósát" kevesebb mennyiségből és kis változtatással készítettem el!
                                                                                
Hozzávalók:/4 nagyobb/
 30 dkg liszt
1 cs.vaníliás cukor+1tk.Bourbon vanília cukor
1,5 evőkanál cukor
1 tojássárgája
1,5 evőkanál  olaj
1,5 dkg élesztő
csipet só
1,5 dl langyos tej
őrölt fahéj
vaj/margarin a tészta kenéséhez
*
Elkészítése:Kevés langyos cukros tejbe morzsoltam az élesztőt lisztet szórtam bele és hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem a többi hozzávalót a felfutott élesztővel együtt és a langyos tej hozzáadásával bedagasztottam a tésztát letakarva hagytam duplájára kelni. Megkelt tésztát enyhén lisztes gyúrótáblára borítottam ahol négyfelé vettem egyenként gömbölygettem majd ovális alakra nyújtottam  olvasztott margarinnal megkentem rászórtam őrölt fahéjat  és feltekertem.Mikor elkészültem mind a négy rúddal akkor egyenként csigavonalba feltekertem a tészta végét kicsit ellapítottam amit a tészta alá gyűrtem. Sütőpapírral bélelt tepsire pakoltam ahol még 20' pihentettem ezután olvasztott margarinnal átkentem és szeletelt mandulával szórtam be. Előmelegített sütőben 180 C fokon 25' sütöttem.
Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések: