2017. október 11., szerda

Fahéjas körtelekvár / téli napokra

Szerintem ezzel fejezem be "télire spájzolásomat"! 1 kg körtét kaptam jó édes volt ezért gondoltam lekvárnak elkészítve nagyobb hasznát veszem  két kis üveggel bővült a  készletem:)
                                                                      

Hozzávalók:  1 kg körte, 3 evőkanál  cukor, fél mokkáskanál fahéj, 1 evőkanál citromlé./A cukor mennyiségét természetesen ízlés szerinti mennyiséggel lehet növelni!/
Elkészítése: Körtét megpucoltam magházat eltávolítottam és apróra felvágtam. Abba az edénybe tettem amiben főzni akartam hozzátettem a cukrot , fahéjat és citromlevet átforgattam és fél órát hagytam pihenni. Ezután lassú tűzön elkezdtem főzni közben kavartam kb. 15' után turmixoltam majd további 30' főztem és forrón üvegbe pakoltam lezártam  5'-re fejre állítottam majd vissza és letakarva hagytam hűlni. Ezután cicomáztam és ment a többiekhez:)
Téli napokra!

2 megjegyzés:

Katalin írta...

De jól jön majd télen :-) Finom ízes lehet a fahéjtól!

Éva írta...

Katalin remélem jó lesz vagy palacsintába vagy valamilyen linzerbe, köszi!